Jeśli chcesz otrzymywać od Citroën Polska sp. z o.o. informacje dotyczące aktualności związanych z marką oraz informacje wspólne Citroën Polska sp. z o.o. dotyczące aktualności związanych z Grupą PSA, zapisz się na nasz newsletter. W tym celu prosimy o wypełnienie formularza znajdującego się na stronie kliknij tutaj.

Informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Citroën Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy Al. Krakowskiej 206, 02-219 Warszawa. Szczegółowe informacje o sposobie przetwarzania Pani/Pana danych osobowych zostały określone w Warunkach Przetwarzania Danych Osobowych.



Sport

DS TECHEETAH NA TRZECIM MIEJSCU NA ZAKOŃCZENIE SEZONU WYŚCIGOWYCH MISTRZOSTW ŚWIATA FORMUŁY E ABB FIA

15/08/2021. Kategoria: Sport

Niedzielny wyścig nie był udany dla zespołu DS TECHEETAH: obaj kierowcy uwikłani w walkę na torze ukończyli wyścig poza punktowanymi pozycjami.
DS TECHEETAH po zaciętym i bardzo wyrównanym sezonie zajął trzecią pozycję w klasyfikacji konstruktorów.
António Félix Da Costa i Jean-Éric Vergne zajęli odpowiednio pozycje ósmą i dziesiątą w klasyfikacji kierowców.

Zespół DS TECHEETAH zajął miejsce w czołowej trójce klasyfikacji konstruktorów w sezonie 2021 Wyścigowych Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA, zakończonych w niedzielę w Berlinie. Sezon ten, po raz pierwszy noszący oficjalną nazwę E World Championship, przyniósł najbardziej zaciętą rywalizację – zarówno w klasyfikacji zespołowej, jak i indywidualnej – w liczącej już siedem lat historii tej dyscypliny motorsportu. Obrona dwóch tytułów mistrzowskich wywalczonych w ubiegłym roku okazała się ogromnym wyzwaniem. Niemniej zespół i jego dwaj kierowcy, António Félix Da Costa i Jean-Éric Vergne, przez cały sezon walczyli w ścisłej czołówce i aż do dzisiaj zachowali szanse na zdobycie tytułów mistrzowskich w obydwu klasyfikacjach.
Ostatecznie DS TECHEETAH stanął na trzecim stopniu podium, a indywidualnie, wśród kierowców, Da Costa i Vergne zajęli odpowiednio pozycje ósmą i dziesiątą.

Niedzielny wyścig w Berlinie, drugi z dwudniowej serii zmagań pod nazwą Berlin e-Prix, wiernie odzwierciedlał sytuację utrzymującą się przez cały sezon: do ostatniego okrążenia trwała zacięta walka, w której nie brakowało kolizji i konieczności zabierania z trasy uszkodzonych pojazdów. Dwa razy zawodnicy jechali za samochodem bezpieczeństwa przy wywieszonych żółtych flagach. Raz pojawiła się nawet czerwona flaga i niezbędny był restart wyścigu.

Da Costa i Vergne mieli trudności w kwalifikacjach i nie mogli zaliczyć konkurencyjnych czasów na 2,3-kilometrowym torze, wytyczonym na terenie historycznego lotniska Tempelhof. Konsekwencją tego były dalekie miejsca startowe w wyścigu głównym – dwa bolidy DS E-TENSE FE21 zajęły pola P15 i P16. W pierwszej fazie wyścigu i po pierwszym restarcie dzięki wykorzystaniu trybu attack mode obaj kierowcy zespołu przesunęli się do przodu o kilka pozycji. Przez pewien czas Vergne utrzymywał się na ósmym miejscu, a Da Costa awansował na 12. pozycję, co dawało jeszcze szanse na dalszy awans. Niestety, na 22. okrążeniu portugalski zawodnik został zepchnięty przez jednego z konkurentów na barierę, a uszkodzenia pojazdu uniemożliwiały mu dalszą jazdę. Również Vergne na ostatnich okrążeniach nie uniknął kontaktu z innym autem i ostatecznie przekroczył linię mety na 11. miejscu.

Sezon 2020/21 Formuły E zakończył się. Zespół DS TECHEETAH rozpoczyna już przygotowania do kolejnego, ósmego sezonu, który rozpocznie się na torze Al Diriyah w Arabii Saudyjskiej w dniach 28-29 stycznia 2022 r.